Tuesday, February 28, 2012

buku = book = kitab

 Bismillahirrahmanirrahim...


entri kali ni bukan atas dasar mahu riak

juga bukan untuk menunjuk...

tapi untuk ingatan...

"dapat vaucher buku buat beli apa?"
"BUKU!!!"

dan aku pun beli buku...

ni antara buku yang aku beli seebelum dan selepas dapat vaucher..
juga beberapa buku yang diberi & dipinjamkan...

 namun, selepas selesai mengemas tempat untuk menyimpan buku-buku yang diatas tu,

aku terjumpa buku-buku lain yang aku beli, dapat, pinjam, & sewaktu dengannya
yang belum aku sentuh lagi
[maknanya belum baca lagi l tu..]
 

sekarang aku mula rasa bersalah pada buku-buku ni semua
sebab aku tak melakukan apa yang sepatutnya aku lakukan

iaitu : baca!!!

misi baru : sebelum beli buku lain lagi, pastikan buku-buku diatas abis dibaca walau sekali!
[positif]

p/s: buku akan menangis kalau beli tapi tak bacanya...sbar ye...sampai masa engkau akan ku sentuh

0 comments: