Friday, July 1, 2011

pass away??


'pass away'kah?
or not?

selepas diperiksa, positif tak 'pass away'...
apa lagi kalau bukan my favourite watch..

sebelum ni, jam aku tak gerak...
jam aku memang tak kan bergerak kalau tak dipakai...
hanya akan berfungsi bila dipakai...
tapi ada satu hari tu,
selepas aku pakai, dia still tak gerak...
tak seperti biasa...
risau, sedih, geram semua ada...
mesti la...
jam kegemaran kot..
jam tu aku dapat sempena result SMU aku dapat pangkat 1...
aku bagitau result kat ma dan abah pakai telefon je...
coz ma dan abah dekat mekah masa tu...
buat kali kedua aku beraya korban tanpa ma dan abah masa tu
balik dari Mekah, ma bagi jam ni dekat aku...
abah pulak bagi henset...
macam tak caya bila abah bagi henset masa tu form 5
coz abah hanya akan bagi henset bila anak dia dapat masuk U
no U, no henset...
kira aku beruntung la coz dapat sebelum masuk U...
hehe...

tadi lepas exam, aku pegi Jusco...
bukan nak shopping ok..
aku pegi tok tukar bateri jam jer...
masa kat kedai tu, aku tanya la aunt tu boleh tak tukar bateri jam aku..
lepas dia tengok jam aku, dia marah kat aku...
dia cakap, 'jam ni mana ada bateri...ni automatik punya jam ma..'
'kena pakai lebih 8jam sehari lo'
ok fine...
aku terkena...
aunty tu bangga tersenyum dekat aku...
mesti dia fikir tah apa la budak ni...
jam sendiri pun tak tahu...haha
papehal pun sekarang, jam aku dah sihat[sebenarnya tak penah sakit pun]
boleh pakai jam macam biasa...
tanpa jam, sukar bagiku...
aku lupa masa tanpanya...
hehehe....

0 comments: